"לקרב במאור פנים" / הפרשן צבי יחזקאלי בשיחה מרגשת

אייל ראובן No Comments on "לקרב במאור פנים" / הפרשן צבי יחזקאלי בשיחה מרגשת

הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13 צבי יחזקאלי, בשיחה גלוית לב לקראת יום הכיפורים: "גם היהודים הרחוקים בתוך הלב מתקרבים, אסור לנו לעשות מחנות בתוך היהדות, שאני בא בגישה הזאת זה מאיר ליהודים אחרים את החיים" | האזינו לריאיון המרגש

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לקראת יום הכיפורים, שוחחו בצלאל קאהן ודוד חכם ב"מהדורת הבוקר" עם פרשן חדשות 13 לענייני ערבים צבי יחזקאלי, ששיתף במבטו האישי על החיים, ועל התקרבות ישראל לאביהם שבשמיים.

תחילה נתן יחזקאלי את פרשנותו לאירועים ביו"ש ועל ההסכם עם לבנון: "כשמחזקים ומחיים את הרשות הפלסטינית מקבלים פיגועים. 17 שוטרים פלסטינים השתתפו בעצמם בפיגועים. ביד אחת אבו מאזן אומר שנה טובה לגנץ ולפיד, וביד שנייה מעודד טרור".

"צריך להסתכל על השורש, הכל מתחיל מהחינוך אצלם, הם לא השלימו עם קיומנו כאן, והם מחנכים לשנוא אותנו, ושמתאפשר להם הם עושים פיגועים".

על ההסכם עם לבנון אמר: "אם לא היה חיזבאללה, היה לנו גם הסכם שלום על לבנון, לא רק הסכם על הגבול הימי. תמיד היה קו גבול, מה שקרה לאחרונה זה שישראל התחילה להפיק גז מכריש, לבנון רצתה גם, נסראללה איים ומשם הכל התחיל. ישראל ויתרה על 1000 מטר מרובע".

"הלבנונים לא האמינו למה שישראל ויתרה. הם לא חשבו שנוותר כל כך הרבה. אי אפשר לדעת מה יהיה בעתיד, אם לא ייצא גז ממאגר קאנא, נסראללה ידרוש גם את כריש".

"בישראל אומרים שאם יהיה להם כסף בעתיד הם גם יחזירו לנו, אני לא מאמין שזה יקרה, זה ברור לכולם שאם יהיה שם כסף חיזבאללה ייקח אותו, והוא לא יגיע לאזרח הלבנוני המסכן".

לאחר הפרשנות על הנושאים האקטואליים שוחח יחזקאלי על החיים עצמם: "העולם הולך למצב של תוהו, כל מה שנאחזנו בו נשמט. שואלים אותי אם היה לי נס שבגללו חזרתי בתשובה, ממש לא, חזרתי בתשובה כי אי אפשר לחיות כיהודי ללא הקב"ה".

"בעשורים האחרונים רואים את התשובה העצומה וזה נפלא. זה יקרה בסוף לכולם, לדעתי לא תהיה ברירה לחיות כאן בלי אמונה בבורא העולם. אני הבנתי את זה בגיל מאוחר, אבל כולם יודעים בלב שזו האמת. זו מסורת אבותינו".

"הייתי באומן בראש השנה" שיתף יחזקאלי, "וראיתי את מי שהגיע לשם במסירות נפש, זה יהודים שרוצים. זה הדבר הכי נפלא לראות יהודים מכל הקצוות. זה מחייב אותנו להושיט יד לאחרים. אני אומר לכולם שאין מצווה להיות דתי, יש מצווה להיות יהודי ששומר על המצוות. להיות יהודי כשר ופשוט".

"אני חי בחדשות, אבל בראש שלי אני תמיד יודע שלא פוליטיקאים יובילו אותנו לתיקון. עיקר הגלות והגאולה זה בנפש, בסוף הכל בתוך הלב, נראה את זה כשכולנו נתעורר וכולנו נצטרך להתקרב לאמונה".

"גם היהודים הרחוקים בתוך הלב מתקרבים, אסור לנו לעשות מחנות בתוך היהדות, שאני בא בגישה הזאת זה מאיר ליהודים אחרים את החיים. אנחנו צריכים להראות להם שהתורה היא אור. שנסעתי לאומן חברים מהעבודה שלחו איתי פתקים לתפילה".

"אני אומר תודה על ה"הדתה" שנתנו לי, כי אם לא, לא הייתי יודע מה זה קריאת שמע וגמרא. צריך לקרב את כולם במאור פנים, ויש הרבה רצון לשמוע, צריך לקרב בעדינות ועם הרבה לב".

 



0 תגובות